3 comments on “Sökes: hårdvara för socialkunskaper

  1. 3 sätt att fräscha upp hårdvaran som hjälpte på mig: gå på danskurs, jogga och lättare styrketräning (lyfta saker typ skrot/timmer/vad-helst-som-är-lite-tungt). Dessa saker prövade jag på i 20+ åldern och det har jag aldrig ångrat. Danskursen gav mig ett par nya vänner varav den ene än min vän än i dag, dessutom fick man tillfälle att ”träna” sig på att umgås med motsatta könet under trevliga musikaliska former samt som ett extra bonus man fick krama dem lite när man dansade med dem 😉 (”Dans är ett vertikalt uttryck för en horisontell önskan”) Jogga gör jag än idag – det är bra för min kondis och energi. Styrketräningen gjorde att jag upptäckte att även jag hade (om dock små) biceps. Jogga och styrketräning går ofta att kombinera eftersom det ofta finns timmerlyft i anslutning till joggingslingor. All fysisk motion är dessutom bra för ens allmänna välbefinnande – man känner sig piggare, friskare och mera ”stinn”. Man orkar mer helt enkelt. Bara mina 20 cent…. Pröva! Det viktiga är inte vad man gör utan att man gör något och att man tycker det är kul. Jag tror jag har läst att om man t ex joggar i sådant tempo att det gör ont eller är jobbigt, då gör man fel. Om man bestämmer sig för att t ex börja jogga ska man alltid mjukstarta igång, framför allt om man är nybörjare. De första joggingturerna promenerar man mycket mer än man springer, sedan ökar man succesivt på springandet. Om du inte väljer detta kan du ju pröva t ex cykling (en annan av mina hobbies) eller simning (underbar sysselsättning). Go for it, man! You wiill love it!

Lämna ett svar till Tommy Eriksson Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.