Så blev jag då ågare till en citroen xsara. Att bilen bara är 7 år yngre än min sigma är svårt att tro. Förvisso så känns vissa inredningsdetaljer lite billiga men så är det ju inte lyxbil direkt som en sigma är. Jag säger är för en sigma är helt klart inte billig att äga. Tankar så här långt:
- motorn är helt klart svagare, men det är bara bra.
- bilen är något trång i förarsätet eller så har jag inte skjutit stolen så långt bak som går.
- att sitta 4 mil i en bil utan farthållare när man är van vid sådan är jävligt jobbigt. Hoppas jag hittar ett bättre läge åt benet i morgon.
- 14 tums däck är möjligt att bära och tar upp mindre plats till skillnad från 15 tums däck.
- motorn är väldigt tyst i allmänhet och i stort sätt ohörbar i 70 och uppåt pga vägljudet som inte heller år så högt.
- bromsarna tar väldigt sent trots att bilen är besiktigad, jag vill verkligen inte behöva lämna in den. Hoppas det går att fixa på något annat sätt.
- bilens förre ägare sparade inte kvitto på när kamremm, oljor och dylikt byttes men skickade med sina försäkringspapper i bilen. Vad ska jag med dem till?
- jag kan inte se främre delen av motorhuven så parkering kommer bli en mara tills jag hittat ett riktmärke. Att höra stolen hjälper inte.
- bilen känns helkonstig men det gjorde sigma också tills jag vande mig
- bilfirman borde ha tankat fullt tycker man.
- bakrutan är rätt liten men det mesta som sker där är sådan jag mår bäst av att inte veta om.
- Bakrutetorkare är trevligt att ha. Idag var det uppehåll men i lördags när jag provkörde den så regnade det och tack vara torkaren så såg jag bra bakåt. Bäst att kolla vätskenivån.
Får återkomma när jag åkt ett par dagar.